Els Ludi Rubricati se celebraran el pròxim cap de setmana del 8 i 9 de juny. També es recolliran aliments que es destinaran a la botiga solidària de Sant Boi.
«A la feina amb tu» és un projecte impulsat per l’Ajuntament amb l’ajut de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la coordinació del Consell Comarcal del Baix Llobregat.
El projecte, anomenat ‘Les bústies dels infants’, l’ha realitzat el Consell d’Infància amb l’objectiu de plantejar canvis a l’espai públic. L’Ajuntament, Can Massallera, L’Olivera, els casals de barris i les biblioteques, alguns dels llocs on s’han instal·lat.
La trobada se celebrarà l’1 de juny amb el lema ‘Posa el #Filtre Lila a la plaça de Catalunya. Durant tota la jornada, tindrà lloc una fira d’entitats on es vendran productes, propostes per al públic familiar i un espectacle teatral.
Els Mossos d’Esquadra han detingut i empresonat a l’individu de 38 anys, considerat un piròman actiu des de l’any 2014. Està acusat de provocar altres incendis a una empresa i un hospital del Prat de Llobregat, habitatges i contenidors de l’àrea metropolitana.
L’arrestat va ser interceptat a l’aeroport del Prat quan volia fugir a Xile, el seu país d’origen, després d’haver comès furts a Castelldefels, Montcada i Reixac i Viladecans. L’home sempre s’enfilava per la façana dels domicilis, forçant una finestra per fer les sostraccions.
La candidatura encapçalada per Laura Fernández està recolzada per diputats i exdiputats com Joan Josep Nuet, Mireia Vehí i Albano Dante Fachín. L’alcaldable assegura que “som una formació de gent que ens hem conegut defensant els serveis públics, aturant desnonaments i lluitant al carrer”.
L’alcaldable a les eleccions municipals, Alba Martínez, defineix la llista com a hereva “de les lluites del PSUC i d’ICV”. L’eurodiputat Ernest Urtasun destaca el paper de Sant Boi “en la construcció d’una Europa més ecologista, feminista i basada en els drets humans”.
Amb aquesta iniciativa, el consistori vol potenciar els espais enjardinats i l’arbrat urbà. La ciutat rebrà la primera qualificació al mes de setembre i se l’avaluarà cada any o dos anys.
El candidat dels republicans a l’alcaldia, Miquel Salip, reivindica l’articulació d’una alternativa política en l’acte de presentació dels 31 alcaldables del Baix Llobregat. La formació es conjura per “tenyir de groc” el territori a les eleccions del 26 de maig.