El carrer de Joan Martí es transforma en un passeig

Finalitzen les obres d’aquesta artèria del Marianao, que tenen com a objectiu «convidar a passejar i relacionar-se». L’Ajuntament ha renovat l’enllumenat públic per estalviar energia i ha incrementat la vegetació.

El carrer de Joan Martí un cop acabades les obres // Ajuntament

La reurbanització del carrer de Joan Martí ha finalitzat. Des d’aquesta setmana, 330 metres d’aquesta artèria del barri del Marianao s’han convertit «en un entorn més còmode pel pas de les persones, que convida a passejar i a relacionar-se», segons explica l’Ajuntament en un comunicat.

Per fer-ho, s’ha millorat l’accessibilitat a tot al carrer, ampliant les dues voreres i tractant una d’elles com a plataforma única respecta la calçada per «prioritzar els vianants». A més, s’ha donat més visibilitat a les cruïlles i als passos de vianants.

A més, aquestes obres també busquen connectar la resta de la barriada amb les zones de més activitat comercial.

Enllumenat LED i més mobiliari

A banda de les actuacions sobre les voreres, l’Ajuntament ha renovat l’enllumenat públic amb llums LED per estalviar energia i minimitzar la contaminació lumínica. També s’ha incrementat la presència d’arbrat i elements vegetals, a més de col·locar nou mobiliari urbà i adequar les xarxes de subministraments.

La transformació de l’espai públic és «una de les prioritats» del consistori, segons afegeixen al comunicat. En aquest sentit, posen com a exemple l’obertura de les piscines d’estiu, la remodelació de la plaça de la República, la reurbanització del carrer de Sant Pere o la renovació integral de l’enllumenat públic.

Recomanacions personalitzades