Què es pot fer i què no després de les restriccions de la Generalitat?

Sant Boi és un dels municipis de l’Àrea Metropolitana on la Generalitat redueix la mobilitat donat el repunt de positius per coronavirus. Entre les mesures s’inclou la prohibició de trobades de més de 10 persones i fer activitats culturals i esportives. Les restriccions duraran dues setmanes.

Les terrasses hauran de mantenir una distància de 2 metres entre taules. // Arxiu Sant Boi Diari

El municipi és una de les localitats de l’Àrea Metropolitana on es recomana no sortir de casa per disminuir el risc de transmissió i contenir la Covid-19. Actualment, a Sant Boi hi ha 1.100 casos positius confirmats, segons dades del departament de Salut.

Sortir només si és imprescindible

Entre les mesures es demana evitar desplaçaments si no són per motius laborals, sanitaris, per tenir cura de persones dependents o per comprar articles de primera necessitat. Els comerços romandran oberts, però hauran d’atendre amb cita prèvia, com es feia a l’inici del desconfinament.

També estan permeses les activitats de lleure i esportives en grups de convivència habitual. A més, la població podrà sortir per anar al banc, per renovar permisos o documentació oficial i per completar gestions o activitats no ajornables, com una mudança o un examen oficial.

Prohibides les reunions de 10 persones

També queden prohibides les reunions de més de 10 persones excepte al transport públic o per temes de feina. Per evitar les aglomeracions, el Cinema Can Castellet, els teatres i recintes on es facin espectacles també hauran de tancar i queden cancel·lats els esdeveniments esportius.

Els gimnasos i els locals d’oci nocturn tampoc podran obrir. Aquestes mesures s’han instaurat amb l’objectiu d’evitar interaccions entre grups no habituals i reduir així la transmissió comunitària.

Aforament a bars i restaurants

Per últim, es limita l’aforament a bars i restaurants a un 50% a l’interior dels locals i no es permet servir a les barres de bars. Les terrasses es podran muntar sempre que es mantingui una distància de 2 metres entre les taules.

Casals i bibloteques amb llum verda

Tot i aquestes restriccions, els infants podran seguir anant als casals i a les colònies d’estiu, sempre i quan es respectin els protocols de prevenció. Tant les biblioteques Jordi Rubió i Balaguer i Maria Aurèlia Campmany com el Museu de Sant Boi podran mantenir-se oberts.

Recomanacions personalitzades