ERC Sant Boi fa aparèixer en la campanya electoral l’oblidat tema de la caserna militar

La formació republicana es concentra davant la caserna militar de Sant Boi per reclamar la seva retirada, repetint una fotografia de fa 15 anys. L’alcaldable d’ERC, Miquel Salip, lamenta la «incapacitat del govern local» per tirar endavant el projecte pendent.

Els militants d'ERC Sant Boi fa 15 anys i ara al davant de la Caserna Militar // ERC Sant Boi

Els militants d’ERC Sant Boi fa 15 anys i ara al davant de la Caserna Militar // ERC Sant Boi

Fa 15 anys els militants d’ERC es van concentrar davant la caserna militar per demanar la seva retirada. Ha passat el temps i tot i els acords signats per fer efectiva la reivindicació, res ha canviat. Per això, ERC ha tornat a repetir la fotografia amb els seus militants i membres de la llista electoral mostrant el rebuig a la caserna que segons el candidat d’aquest partit, Miquel Salip, «fractura la nostra ciutat en dos i aïlla els barris de Camps Blancs i Casablanca». Els antics regidors per Esquerra Josep Maria Cervelló i Enric Garcia han estat encara més expeditius i han titllat la caserna de «mur de la vergonya» «cicatriu urbanística» respectivament.

Segons els republicans, la presència d’aquest edifici a Sant Boi demostra la «clara incapacitat del govern local». L’any 2007 es va signar el protocol amb el ministeri de Defensa per traslladar la caserna al polígon industrial però els estaments militars van cedir els terrenys amb la condició de que es construïssin de manera immediata uns 2.000 pisos que donessin un rendiment econòmic tant per l’exèrcit com per l’Ajuntament. Al 2011, amb la ministra Carme Chacón es va renovar el protocol però tot continua igual. «La manca de capital i la incapacitat del govern local per tirar-ho endavant van aturar el projecte», valoren des d’ERC, lamentant que es perdés l’oportunitat en el seu moment.

Els republicans, durant la protesta, han aprofitat per recordar que la caserna militar, tot i ser la propietat més extensa de la ciutat, no paga IBI. «Per què ningú no parla d’això en aquesta campanya? Sembla que el govern local ja s’hi ha conformat, nosaltres no», conclouen.

Recomanacions personalitzades