Fins al 15 d’octubre queda prohibit fer foc en zones forestals i en una franja de 500 metres al seu voltant. A més, en aquest període, no es poden fer focs d’esbarjo ni per a activitats com l’apicultura, ni llençar objectes encesos com burilles o coets.

Amb l’arribada del bon temps i l’inici de l’estiu, les temperatures comencen a pujar i, amb elles, augmenta també el risc d’incendis forestals. Per aquest motiu, des del mes de març, l’Ajuntament de Sant Boi, en col·laboració amb altres administracions públiques, ha posat en marxa diverses campanyes de sensibilització i prevenció. L’objectiu principal d’aquestes iniciatives és conscienciar la ciutadania i evitar incidents en entorns naturals, especialment durant els mesos de més calor.
Una de les mesures més rellevants és la prohibició de fer foc en zones forestals i en una franja de 500 metres al seu voltant. Aquesta restricció, vigent fins al 15 d’octubre, pretén minimitzar els riscos derivats de l’elevada temperatura i la sequedat del terreny. A Sant Boi, aquesta normativa afecta de manera especial els barris de muntanya com les Orioles, Can Paulet i els Canons, on la proximitat a l’entorn natural incrementa notablement la possibilitat de propagació del foc en cas d’incendi.
Durant aquest període, no es poden fer focs d’esbarjo ni per a activitats com l’apicultura, ni llençar objectes encesos com burilles o coets en entorns propers a zones forestals. També es prohibeix l’ús de bufadors, fogons de gas o eines que puguin generar flames o espurnes en zones naturals. No obstant això, es permeten les barbacoes en domicilis particulars, sempre que compleixin amb mesures estrictes de seguretat: tenir un mata guspires, estar envoltades per tres parets (preferiblement d’obra), disposar d’un entorn net de vegetació i, si és possible, tenir a mà una font d’aigua per actuar ràpidament en cas d’emergència. Aquestes precaucions són imprescindibles per preservar el patrimoni natural i garantir la seguretat de tothom.
Demanar autorització per fer alguna activitat que comporti risc d’incendi
Fonts municipals expliquen que, en cas de necessitar dur a terme alguna activitat que comporti risc d’incendi, cal demanar autorització al departament competent en matèria de prevenció d’incendis forestals. Aquesta autorització és imprescindible per activitats com fogueres en revetlles, castells de focs o la crema de restes agrícoles en explotacions agràries i es pot descarregar des del web de la Generalitat.
Igualment, cal tenir en compte que, en situacions d’alt risc d’incendi, aquestes autoritzacions poden ser suspeses temporalment, independentment de si han estat prèviament concedides. Tot i que les pluges poden reduir el perill puntualment, no eliminen el risc general d’incendi.
A més, durant tot l’any està prohibit cremar restes forestals, agrícoles, de poda o jardineria, així com abocar escombraries o restes vegetals i industrials en espais naturals. L’Ajuntament recorda que es pot optar per fer compost o utilitzar el servei municipal de recollida de restes vegetals, especialment actiu als barris de muntanya.
